Svininfluensan

Jag kan inte riktigt ta till mig av detta fenomen, detta kaos som finns i människors huvud för att det finns en sjukdom som är farlig, där man kan dö om man får viruset, sjukdommen.

En konference skulle hållas i stockholm den 21-22 oktober, jag skulle medverka och med mig fanns hundra administrativa assistenter från hela Sverige.  Mail kommer ut där det meddelas att på grund av svininfluensan så ställs detta in, för det går inte att 100 administrativa assistenter kan "råka" få denna influensa, sen återgå till sina kontor och hela Sveriges Försäkringskassa ligger en vecka senare i svininfluensan och tänk 150 personer per kontor går hem till sina familjer och smittar den, glöm inte alla bussar som olyckligt nog får denna stackars handläggare som medpassagerare... Ni förstår, denna träff skulle skada den svenska socialförsäkringen, människor skulle inte få sina pengar, sjukskrivna, föräldralediga ja till och med de med särskillt högriskskydd som har huvudvärk skulle lida...

Ja jag säger då det, mitt i allt detta så tänker jag, vad lär vi våra barn? Var ej på offentliga platser, åk inte någon som helst kollektivtraffik, skit i miljön, va oskuld tills du dör och ta inte på någon eller något... (drar detta till sin spets)

Man säger samtidigt att ungdommar ligger i första kategorin som skall ta vaccinet, men samtidigt så säger jag som min mamma, lite skit rensar magen, vi behöver mötet med bakterier och med människor, annars blir vi asociala, friska, (kanske sjukare i annat) ensamma och outvecklade socialt, och tro mig jag vill inte stanna den utvecklingen nu...

Det som är det tråkigaste är trots allt att jag inte får träffa mina brorsbarn och svägerska, vill åka till dem, tänk om jag hade pengar för det... Jisses!


Kommentarer
Postat av: Malin { mmsea }

Vad kul att du äntligen bloggat!

2009-09-11 @ 19:19:01
URL: http://mmsea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0