After work

Helgen som var var riktigt rolig, vi började med en after work på Liseberg med mina kollegor på Sjöfartskontoret. Efter en vinst inom friskvård så fick enheten pengar att göra något roligt för, det blev Liseberg, 5-kamp och lite öl ;)

Jag måste skryta liiite... Laget som jag ingick i vann, delvis så tog jag hem sista grenen som gav segern och en underbart fin nyckelring ;) Sen skall sägas att jag kom tvåa på att skjuta ner ankor, se där kanske finns en jägare i mig trotts allt, timmarna med mormor och luftgeväret har satt sina spår.

Vad mysigt det var, lillvallen, gula kulfångaren bakom stugan mot kalhygget. Varje gång jag skulle testa första gången för året berättade hon om hur mina bröder sköt på varandra och förklarade att det gör ont Jennie, träffa ingen människa, enbart tavlan. Skötsam som jag var så löd jag henne alltid...

Nästa gång jag besöker min pappa ska jag nog se var han har luftgeväret, om han har det kvar och skjuta lite burkar... Tänk, skytte kanske ska vara mina nya hobby. Vilka tankar man får genom att skjuta ner plast ankor på Liseberg?!

Hur som helst så var det riktigt roligt, underbara människor jag jobbar med på Sjöfartskontoret...


Vinsten  (jag fick min av hårt arbete, Jessie genom tindrande ögon! *grr*)


Vinnaren av ankskjutningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0