Midsommar i Guldsmedshyttan

Midsommar spenderades i guldsmedshyttan med Sami, detta då min mor och Mats min styv pappa visste hur mycket jag ville upp dit så de gav mig pengar till bensin och midsommar mat...

Midsommar började med en tur till Samis föräldrar med en midsommartårta, tyvärr hade även Samis mamma gjort en tårta, så ja... Tårta blev de en del den här helgen...  Vad tycks, skall jag bli konditor?




Efter fikat hos dem åkte vi hem, tog det lung och gjorde lite försenad midsommarlunch, försökte få med allt som min mor brukar ha med på dessa bord men samtidigt, hon lagar då alltid för mycket... Jag tog det jag tyckte om, Sami å andra sidan fick nöja sig med de jag tyckte om, önska om Gubbröra nekades bestämt :) Men jag tycker mig inte se att han var allt för ledsen...


Efter att vi käkade så bar det av till Jessica och Stefan, Samis vänner, de och deras familj som firade midsommar välkomnades mig enormt hjärtligt, vilken familj... Enorm värme och nära till skratt... Härligt att möta sånna människor... Jessica strålade med sin 4 veckor gamla son Jack i famnen, vilken goding, så söt...

Vi var inbjudna till en grillning som vi senare åkte till, vi trotsade regnet i ett partytält på gården, med sällskap av kossor i hagen brevid gården... Man kan kalla det hjärtligt kaos, människorna var glada och såg livet ljust trots regnet, träffade Peppe som gjort samma operation som mig, härlig människoa, lika så Pierre och Lisa som stod för allt, Malin, Jhonny, Johan ja trevliga människor.. Tyvärr fick jag lite migrän och kände faktist mest för att spendera min kväll ensam med Sami så vi begav oss hemåt rätt tidigt...

Måste säga att midsommar var helt klart godkänd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0