Måndagen med stort M

Var rättså pigg i morse, upp ur sängen, duchade, på med min nya kjol som jag faktist tycker mycket om, den är vit och lite sepapsgul, det är en hel del volang på den men endock väldigt neutral...

Kommer till jobbet, kaffe i handen redan de första 5 minuterna, fick lära mig en ny uppgift något som är lite små roligt, älskar att få något nytt och få börja se över möjligheterna till effektivicering och bättre kvalité.

Sen började O-psg, ett möte där arbetsgivaren möter de fackliga organisationerna, i dag blev det ett härligt möte, gillar när man går ifrån sin trygghetszon och faktist står på sig och säger sitt.

Sen blev det jobb jobb jobb, allt va deadline i går och jag bara kände att de blev mer och mer men e inte det härligt? att få jobba, vara så effektiv som det bara går? Hjälpa människor om de så är en skrivare som inte vill eller om det är en person som har problem med en programvara, de e så roligt... älskar mitt jobb dagar som dessa, ser fram emot att få jobba extra i morgon, jobba undan lite... härligt!

Det bar mot kvällen iväg till Liseberg med Frida... till gratis buggkurs med Lenas Dansskola, något som jag varje måndag deltar i... På hemsidan lägger de ut bilder, jag har klarat mig bara mina händer ;) men frida får ni se snurra så fint så... I dag var det lite extra roligt för Julia följde med även hon, och ja min hederliga vän Frida bangar inte lite bugg ;)

Jag hade rättså tur och hamnade med trevliga män, en man som luktade tacos och snurrade ett varv för mycket, läraren sa ett varv, han trilskades med två varv... Jisses!! Sånt gör mig både yr och arg, säger läraren ett varv gör då ett varv och låt mig gå av denna karusell du tvingar in mig i... Tacka vet jag Magnus, han snurrade iaf ett varv! ;) Varför kom du inte i kväl magnus? ;) Håll mig undan taco männen tack...

Efter buggen gick vi tog en öl med några väldigt trevliga människor, hoppas vi träffar dem även nästa vecka...

Nu sitter jag här, i min säng, en vete kudde över fötterna, kopp chai the i handen, härlig musik strömmar från spotify och jag e nöjd med min dag... Kan morgondagen bli bättre än denna dag?

Tror jag säkert!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0