Hem till Ockelbo och pappa...

I helgen bar det av hem till Ockelbo, ja just det, hem... Älskar att vara hos min pappa i lilla byn Mörtebo utanför Ockelbo... En by som lever sitt eget liv...

Sami följde med, var lite orolig vad han skulle tycka om min hem by, och alla som finns där, samtidigt orolig över vad min pappa skulle tycka om denna finne från Guldsmedshyttan... Vet inte vad jag oroade mig för, det gick rätt bra, Sami skötte sig och ja min pappa va lika hjärtlig och go som vanligt...



Utsikten från uteplatsen, nederkanten visar poolen som min far håller på att bygga... Vädret var så enormt fint och varmt, satt ute till sent på kvällen, ett glas vin, god mat och trevligt sällskap... kunde inte vara mysigare...

Jag ser Mörtebo som hemma men samtidigt känns det som om Göteborg blir allt mer mitt hem, i Mörtebo finns en person jag älskar, min pappa och kanske är det därför jag tycker om Mörtebo som jag gör...
Hade nog inte tyckt så mycket om Mörtebo om inte han var en del av det...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0