Liseberg, Röda sten och trevligt sällskap kantade helgen men guld...

I helgen som var kom Sami till mig med sin arbetskollega Robin och hans fina tjej Sara. Dessa två är enormt snälla människor, ödmjuka och härliga att umgås med. Jag som värdinna var naturligtvis lite orolig att de skulle trivas men jag hoppas verkligen de gjorde det. Visade lite av Gbg, det som gick att visa en och en halv dag...  Fredagskvällen blev det lite vin, sen ut på stan, Gossip och Gretas besöktes... På Gretas så mötte jag upp mina kollegor, något som för min del var väldigt roligt... Jessi hon är sån fin människa, hon slängde sig med armarna runt Sami... Hon är en sån vänlig själv så det finns inte...   Vi begav oss hem rätt tidigt, klart att vi gjorde det då Robin och Sami hade haft en hård arbetsdag och sen sätter de sig alla tre i bilen 3 och ½ timme till Gbg...

Dagen efteråt blev det Liseberg, mysigt men mycke folk, vi åkte klassikerna, Balder, Colerado och Flumride.. Samanfattningen av de tre:
Balder: Panik känsla  men roligt enligt Robin
Colerado: Jennie blev blötast men mycke skratt
Flumride: Robin längst fram, Sara bakom sig, skulle fungera som stopp så vi alla blev blöta men måste nog säga att blötast de blev de två, jag och Sami hade det skönt där bak vi ;)



På Lördag kväll var vi alla fyra riktigt trötta, Pizza ute på gården med ett glas vin blev slut finich sen iväg till Röda sten och Älvsborgsbron. Ett underbart ställe att promenera en lördagskväll. Vi gick inte så långt, blev lite kallt  men de var mysigt och folk var ute, grillade, tog det lungt, skrattade, dansade och bara var som de va... Underbart!



Jag hoppas verkligen att Robin och Sara hade det bra och att de vågar sig hit, fick lite idé om att åka över till Danmark på en dagstur med dem, hoppas det blir av... + jag bjöd in mig själv till dem på en korv med bröd ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0