Nyårsnatten

Jaha ja så va den nyårsnatten över... Ni ska veta det att jag aldrig haft tur med nyårsnätter.. Det har inkluderats, fuktiakällare, pojkvänner som inte kom med någon nyårskyss, 40 graders feber på min brors soffa och fester som spårat ur redan vid tio...

Detta året blev nog lite bättre än föregående år men väldigt speciell...

vi startade på River cafe, fin restaurang ute på en pir i kanalen, med lite jazz musik i bakgrunden så tog vi ett glas vin jag och frida med hennes kusin karin.. Vi insåg snabbt att den man som säkerligen självutnämnt sig som dj, 50 år, likande loket olsson inte skulle spela någon vidare musik och dansgolvet va 5x5 meter. Att han sen utnämnde oss som shlager tjejer gjorde det inte bättre...

Vi ringde taxi, kl va då 23.00 vi ville skynda oss som tusan, hinna till Andy på park lane och skåla tolvslaget med gratis skumpa... Taxin kommer, en man som kör ut på piren (man får nog inte köra ut där) sen ska han från piren, vi sa rakt fram han sa nej där kommer vi inte ut... detta resulterade i en taxi chauför som körde på bryggan, han försökte vända! på piren med stor bil och kan krockar med en lycktstolpe! Sen när han väl lyssnar på oss kommer rätt, ja då ska han in på en parkering och virra runt... gah! men men efter att ha kört oss typ 130 på älvsborgsbron, samtidigt som han förklarar att det är väldigt halt ute just precis då.. ( jag blev arg så ja jag sa till och vi fick ett riktigt bra pris)

Vi kommer fram t park lane, och vakt jäveln stoppar oss att komma in... arg som man e börjar man diskutera ok, nyår, 20 min kvar till tolvslaget, var går vi där vi kommer in, hinner få ngåot att dricka och där vi trivs. ROCKBAREN!

Vid tolvslaget stod jag och frida vid baren på rockbaren, med en grogg, en varsin man bredvid oss ;) och sen  fick vi till en fin nyårskyss...

Vi tröttna på rockbaren så vi drog till dubliners, där Jörgen fanns, trevligt att träffa honom ;) Träffade en från internet som kände igen mig med... trevligt... Inget för mig dock..

Kvällen tog slut tidigt, var trött som tusan och åkte hem själv i en taxi där taxi chauffören inte kunde ett ord svenska men ville endå prata...

okok så att summera: Aldrig mer taxi fören jag vet att han kan svenska, och inte kör på saker, bra nyårskyss, trevligt sällskap, goda drinkar ( kanske för många), fina män ;) Nyårsafton är överskattat, kunde lika gärna ha varit en vanlig onsdag...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken kväll :)/Ulrika

2009-01-01 @ 19:30:03
Postat av: Frida

SO true!! Nästa nyår blir en helt vanlig...torsdag.

2009-01-04 @ 23:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0