Hur många är dina riktiga vänner?

Jag har gått in på facebook igen, något jag sällan gör, men hade min anledningar till detta plötsliga avvikande från det normala. Helt plötsligt börjar man se över vännerna man har på den sidan och man inser snabbt att det är inte ens riktiga vänner, det är det liv man haft. det är historia, det är gamla pojkvänner, det är vänner som svikit, el dem de inte blev mer vänskap av, detta blandat med de få som faktist är dina riktiga vänner, samt några internetbekanta. Så vad visar de? Jo, man måste skapa två vänner listor, de som är ens riktiga vänner samt de som är historia. och ja jo det kan vara jobbigt att själv hamna inom den kategorin men samtidigt, jag tar inte illa upp, jag finner mig själv gilla tanken att vara historia. Tänk då slipper jag bry mig om att höra av mig, facebook kan visa om jag ska orka engagera mig...

Jag har en man som på facebook skrev i kommentar om mig: Jag försökte, vi började träffas, sen dumpade hon mig, nu historia...  

Är det inte underbart? Jag är någons historia...

Kontentan av det hela är att jag är smått trött på detta stora behov av vänskap som faktist är ett skal, ingen riktig vänskap. Kom hit bli min vän men jag kommer efter de inte prata med dig på ett år...

Jag söker nya bekantskaper, någon att umgås med, ta ett glas vin, gå på teater, hellre det en ett skal på facebook. Så kom inte till mig med en vänner förfrågan, snarare ett glas vin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0