2008

2008 har varit ett år som jag kommer minnas så länge jag lever...

På nyårsafton blev jag ihop med en fin man, Simon, han är nu en av de bättre i mitt liv, nu som en nära vän..

Jag åkte till Thailand i början av Januari, en resa som var underbar, spännande och rolig... Älskade Thailand och åker nog gärna snart dit igen... Människorna, naturen, maten va riktigt underbar... Någon som vill med på resa 2009? ;)

27 mars fick jag mitt första fasta jobb efter år av tidsbegränsade anställningar, nu som administrativ assistent... ett jobb jag älskar och hatar på samma gång, ett arbete som fått mig att utvecklas som människa men som givit mig enorma utmaningar. Vet inte i dag om de blir de jobb jag fortsätter med, delvis för situationen är som den är på mitt jobb men samtidigt älskar jag kollegorna, min chef, gemenskapen, uppgifterna och utmaningarna... 2009 får visa vad jag väljer...

Jag fick komma i kontakt med en ny hobby, allt underbara Annas förtjänst, Scrappbooking, något jag senaste i dag suttit med... en hobby som är social och rolig. Precis som Anna är, en person som givit mycket under 2008...

Sommaren blev det mycket jobb, lite semester, delvis för de som kom den 12 augusti...

Den 12 augusti, 11.00 rullades jag in för operation av dr Hans Lönroth jag opererades och gjorde en gastric bypass, jag har inte velat prata om den så mycket i min blogg men de är en stor anledning till att jag alltid kommer minnas 2008. Tack vare den operationen är livet lättare, jag är lättare, lyckligare och mer målmedveten... Fick samtidigt en vän jag tror kan hålla ett bra tag ;) josse som även hon rullades in för operation en timme efter mig... vänskap genom smärta el va ska man säga ?;)

Hösten kantades av rehabilitering psykiskt och fysiskt av min operation, jag ahr rasat i vikt och mitt huvud har itne riktigt följt med mig... Svårt att se den förändring om skett men samtidigt har den jobbiga rehabiliteringen kantats av lycka...

Under året har mycket hänt mina vänner, och mig...

Cicci flyttade till Kalmar, började studer och jag kan inte vara stoltare över henne, hon är en duktig och driven kvinna och jag vet att jag kan alltid ringa henne om mina tokiga tankar...

Linda, denna underbara kvinna fick bara några dagar efter min operation en underbart fin son, Emanuel, hon är så stark så ni anar inte, en ensamstående mamma, som verkligen fått arbeta sig igenom en graviditet och den nya erfarenheten att vara mamma... Tur att hon nu funnit en fin man, jag önskar henne all lycka, med hennes karl och hennes fina son...

Lotta, fina kvinna, kan inget annat säga än att 2008 va ett år, nu kommer 2009, vår vänskap består åren igenom och du finns hos mig och de är en trygghet i den vänskapen.

Frida,du har haft ett år där du utmanats på flera plan, Halmstad blev din stad och jag har saknat dig så enormt mycket, är så glad att du nu är åter i Göteborg... Ska bli fint att fira in det nya året med dig... ;) Blir de du som får min kyss vid 12 slaget mån tro ?;)

Kimmy, denna man som jag blir galen på samtidigt som jag älskar dig, du har haft ett år som varit lika stormigt som mitt, du har äntligen flyttat åter till gbg el ja tassa markerna i Alingsås men endå ;) Nära mig igen...

Josse, nybliven vän, tror 2009 blir bra för oss, vi börjar på Ullared den 7;e *yey*

Andy, du är som en extra bror, fin vänskap är svår att finna, jag tror ditt år kommer bli riktigt bra, du kommer få så många fina möjligheter.

Alla mina vänner har givit mig mycket under 2008, ibland tror jag inte de riktigt vet om hur de stöttat mig, genom operation, genom förhållanden, genom singel livet, genom allt... har underbara vänner...

2008  har varit ett bra år och jag kan nog inte avsluta det bättre än som jag nu skall göra, med den vän som kan ta att jag ev sitter i mukisbyxor när hon kommer hit så hon nog får laga maten ;) hoho... ha det fint alla Gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: Morfen

Ett händelserikt år minsann.

Gott Nytt År!

2008-12-31 @ 16:12:10
URL: http://morfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0